THY “Türkiye’nin en değerli markası” sıralamasında zirveyi bırakmadı

tarafından
18
THY “Türkiye’nin en değerli markası” sıralamasında zirveyi bırakmadı


Uluslararası marka değerlendirme kuruluşu Brand Finance, 2024 yılına ilişkin “Türkiye’nin En Değerli Markaları-Türkiye 125” çalışmasını tamamladı.


2007’den bu yana yayımlanan liste, sermaye piyasasına dahil markalardaki artış sonrasında 100’den 125 markaya çıkarıldı.


Zirve değişmedi


Bu kapsamda, 1 milyar 985 milyon dolarlık marka değeriyle THY, Türkiye’nin en değerli markası olmayı sürdürdü. THY, 5 yıldır zirvedeki yerini korurken ikinci sırada 1 milyar 265 milyon dolarla Arçelik, üçüncü sırada 917 milyon dolarla Vestel yer aldı.


İş Bankası, geçen yıla kıyasla 1 sıra yükselerek 859 milyon dolarlık değeriyle 4’üncü sıraya çıktı. Garanti BBVA 831 milyon dolarla 5’inci, Ford Otosan 816 milyon dolarla 6’ncı, Ziraat Bankası 665 milyon dolarla 7’nci, Yapı Kredi 596 milyon dolarla 8’inci, LC Waikiki 542 milyon dolarla 9’uncu, Akbank 532 milyon dolarla 10’uncu sırayı aldı.


Togg listeye 20’nci sıradan giriş yaptı


Listeye bu yıl 25 yeni marka dahil oldu. Türkiye’nin ilk elektrikli otomobil markası Togg 20’nci sıradan giriş yaptı. Togg’un marka değeri 182 milyon dolar olarak hesaplandı.


Kuveyt Türk, Sunexpress, Koroplast, Dagi, Papara, Setur, Kale Seramik, Yeni Rakı, Acıbadem Sağlık, Söke Un, Dardanel, Nef, Anel Elektrik, File, Marshall Boya, Ray Sigorta, Reysaş, Alarko Carrier, Derimod, Adel, Penguen Gıda, Çelebi Hava, Betek Boya, ve Silverline listeye giren diğer markalar oldu.


“En değerli 125 markanın toplam değeri 14,7 milyar dolar”


Brand Finance Türkiye Direktörü Muhterem İlgüner, araştırmanın sonuçlarına ilişkin değerlendirmede bulundu.


En değerli 125 markanın toplam değerinin 14,7 milyar dolar olduğunu belirten İlgüner, bunun bir önceki 100 marka değerinin altında olduğunu söyledi. Türk lirasının yeniden değer kazanmasıyla söz konusu seviyelerin özlenen bir seyre kavuşmasını beklediklerini ifade eden İlgüner, markaların kendilerinin değer kazancının da bu seyre katkı sunacağını belirtti.


İlgüner, cari açık üzerinde olumlu etkisi olması gereken değerli markalar için 20’nci yılına giren ve 384 markanın dahil olduğu “Turquality” çabalarının henüz yeterli olmadığını dile getirerek, kazandıran ihracat için, özel ve kamu tüm tarafların eşgüdümlü hareket etmesi gerektiğini vurguladı.


Muhterem İlgüner, Cumhurbaşkanlığı İletişim Başkanlığının Türkiye Marka Ofisi tarafından başlatılan “Türkiye” markası girişiminin bu amaçla bütünleşik strateji ve politikalar üretme sürecini etkin kılacağını sözlerine ekledi.


Brand Finance’ın araştırmasına göre, Türkiye’nin en değerli ilk 20 markası ve 2024 yılı marka değerleri (milyon dolar) şöyle:

























2024 Sıra

2023 Sıra

Marka

İş Kolu

2024 Marka Değeri

1

1

Türk Hava Yolları

Hava Yolu

1.985

2

2

Arçelik

Dayanıklı Tüketim

1.265

3

3

Vestel

Dayanıklı Tüketim

917

4

5

İş Bankası

Banka

859

5

4

Garanti BBVA

Banka

831

6

8

Ford Otosan

Otomotiv

816

7

7

Ziraat Bankası

Banka

665

8

11

Yapı Kredi

Banka

596

9

12

LC Waikiki

Hazır Giyim

542

10

10

Akbank

Banka

532

11

9

Turkcell

Telekomünikasyon

314

12

19

Vakıfbank

Banka

290

13

17

Halkbank

Banka

281

14

20

Anadolu Efes

Alkollü İçecek

277

15

16

Ülker

Gıda

242

16

6

Bim

Perakende

235

17

14

Petrol Ofisi

Akaryakıt

221

18

13

Migros

Perakende

195

19

25

Şişecam

Kimya

186

20

Yeni

Togg

Otomotiv

182

Kaynak